نامساوی های تابعی جمعی در باناخ-مدول ها

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه به بررسی نامساوی های تابعی جمعی در باناخ-مدول ها می پرذازیم. در فصل اول مفاهیم مورد نیاز از باناخ-مدول ها و *c-جبرها را آورده ایم. در فصل دوم پایداری معادلات تابعی ارائه شده است.در فصل سوم نامساوی های تابعی جمعی را در باناخ-مدول ها روی یک *c-جیراثبات می کنیم. به علاوه این نتایج برای رسیدگی به همریختی ها در جبرهای باناخ مختلط و اثبات پایداری هایرز اولام تعمیم یافته همریختی ها در جبرهای باناخ مختلط مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت در فصل چهارم نامساوی های تابعی کوشی-جنسن را در باناخ-مدول ها روی یک *c-جبر بررسی می کنیم و پایداری هایرز اولام تعمیم یافته ی نگاشت های خطی مربوط به آن را در باناخ-مدول ها روی یک *c-جبر اثبات می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

پایداری معادله تابعی جمعی پارامتری در فضاهای شبه باناخ

این پایان نامه شامل دو فصل است که در فصل اول به مفاهیم تعاریف وقضایای اولیه اشاره شده و در فصل دوم قضایای اصلی پایان نامه به اثبات رسیده است

مشتق ها روی جبرهای باناخ و توسیع باناخ مدول ها

در این پایان نامه فضای مرکزسازهای دوگانه را برای جبرها و باناخ مدول ها بررسی کرده وآن را به عنوان یک توسیع از جبر یا باناخ مدول اولیه در نظر می گیریم. و از این توسیع در اثبات بعضی قضایای میانگین پذیری استفاده می کنیم به نحوی که اثبات جدید به مراتب از اثبات های قبلی کوتاه تر است.

مشتق ها روی جبرهای باناخ و توسیع باناخ مدول ها

یکی از مسائل بنیادی در مورد جبرهای باناخ تعیین گروه کوهمولوژی اول آن با ضرایب در یک مدول می باشد‎.‎ به ویژه اینکه چه موقع گروه کوهمولوژی برابر صفر است‎.‎ برای بررسی گروه کوهمولوژی اول یک جبر باناخ با ضرایب در یک مدول و تعمیم های آن اغلب لازم است هر مشتق پیوسته از یک جبر باناخ به هر مدول آن را به مشتق دیگری از یک جبر باناخ که پوششی برای جبر باناخ اول است‎،‎ توسیع دهیم‎.‎ در این پایان نامه مفهوم ...

15 صفحه اول

نامساوی میانگین های حسابی - هندسی

در این مقاله، ضمن ارائه اثباتهایی از نامساوی میانگین های حسابی - هندسی، چندین کاربرد آن را بیان می کنیم. به علاوه میانگین های مهم دیگری را معرفی نموده، به توصیف تعمیم های مهم این نامساوی در جبر ماتریس ها و جبر عملگرها می پردازیم.

متن کامل

استفان باناخ

شرح مختصر زندگانی و فعالیت های علمی استفان باناخ ریاضیدان لهستانی.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023